Monday, January 6, 2020

Italian Verb Conjugations Chiedere

Chiedere: to ask (for, about), request, beg Irregular second-conjugation Italian verbTransitive verb (takes a  direct object) or intransitive verb (does not take a  direct object) conjugated with the  auxiliary verb  avere INDICATIVE/INDICATIVO Presente io chiedo tu chiedi lui, lei, Lei chiede noi chiediamo voi chiedete loro, Loro chiedono Imperfetto io chiedevo tu chiedevi lui, lei, Lei chiedeva noi chiedevamo voi chiedevate loro, Loro chiedevano Passato Remoto io chiesi tu chiedesti lui, lei, Lei chiese noi chiedemmo voi chiedeste loro, Loro chiesero Futuro Semplice io chieder tu chiederai lui, lei, Lei chieder noi chiederemo voi chiederete loro, Loro chiederanno Passato Prossimo io ho chiesto tu hai chiesto lui, lei, Lei ha chiesto noi abbiamo chiesto voi avete chiesto loro, Loro hanno chiesto Trapassato Prossimo io avevo chiesto tu avevi chiesto lui, lei, Lei aveva chiesto noi avevamo chiesto voi avevate chiesto loro, Loro avevano chiesto Trapassato Remoto io ebbi chiesto tu avesti chiesto lui, lei, Lei ebbe chiesto noi avemmo chiesto voi aveste chiesto loro, Loro ebbero chiesto Future Anteriore io avr chiesto tu avrai chiesto lui, lei, Lei avr chiesto noi avremo chiesto voi avrete chiesto loro, Loro avranno chiesto SUBJUNCTIVE/CONGIUNTIVO Presente io chieda tu chieda lui, lei, Lei chieda noi chiediamo voi chiediate loro, Loro chiedano Imperfetto io chiedessi tu chiedessi lui, lei, Lei chiedesse noi chiedessimo voi chiedeste loro, Loro chiedessero Passato io abbia chiesto tu abbia chiesto lui, lei, Lei abbia chiesto noi abbiamo chiesto voi abbiate chiesto loro, Loro abbiano chiesto Trapassato io avessi chiesto tu avessi chiesto lui, lei, Lei avesse chiesto noi avessimo chiesto voi aveste chiesto loro, Loro avessero chiesto CONDITIONAL/CONDIZIONALE Presente io chiederei tu chiederesti lui, lei, Lei chiederebbe noi chiederemmo voi chiedereste loro, Loro chiederebbero Passato io avrei chiesto tu avresti chiesto lui, lei, Lei avrebbe chiesto noi avremmo chiesto voi avreste chiesto loro, Loro avrebbero chiesto IMPERATIVE/IMPERATIVO Presente — chiedichiedachiediamochiedetechiedano INFINITIVE/INFINITO Presente: chiedere Passato: avere chiesto PARTICIPLE/PARTICIPIO Presente: chiedente Passato: chiesto GERUND/GERUNDIO Presente: chiedendo Passato: avendo chiesto

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.